求人No.2503
旅行正社員

【Operations Team Leader】語学を活かして働く!訪日旅行のオペレーションチームリーダー募集

株式会社バッファローツアーズジャパン

新着求人やイベントの情報を
メールでお届け

1分で会員登録(無料)

会員ログイン


ID/PASSをお忘れの方

仕事内容

-ツアー、電車のチケット等手配業務
-ガイドのアサイン、管理業務
-請求書、支払い手配
-内外のお客様との良好な関係の構築
-シフト制による緊急電話対応
-緊急時の危機管理
-フィードバックフォームの管理、結果の分析
-定期的な手配業務のプロセスの分析、改善(FIT, Group)
-チームの業務量管理、業務アサイン
-定期的な会議の出席
-出張(必要に応じて)

-Book suppliers according to purchasing order from Reservations and use approved list of suppliers
-Manage, allocate and brief to guides
-Organize and send invoice with 100% accuracy
-Maintain excellent relationship with internal and external customers in a friendly and proactive manner.
-Carry an emergency mobile phone to attend 24 hours on roster within reservations and operations team
-Monitor Crisis Management: in the event of an unexpected crisis, make sure every customer on site is contacted and assign responsibilities
-Distribute and collect feedbacks and analyze results
-Analyze Operations Process, offer improvement and implement in the team
-Proactively implement modifications in the system to comply to BT Group operations processes.
-Assign work to Operations Team depending on incoming bookings
-Monitor and check every member’s work accuracy and efficiency
-Attend meeting
-Business trip if required

求める人材

-少なくとも1年から2年以上インバウンド業界で働いた経験がある(予約、ツアー企画、仕入、手配等)
-英語必須(流暢に話せてビジネスメールが書ける、また英語の文書に抵抗がない)
 ※英語でのスカイプミーティングあり
 ※外国人の方はビジネスレベル以上の日本語が話せる、書ける
-マネージメント経験のある方優遇
-問題解決能力に優れている
-顧客中心になって物事が考えられ顧客優先のサービスを提供できる
-チームワークに優れ、コミュニケーションを大切にし、他のスタッフと協力し合える
-細かいことに気を配ることができ、複数の業務を同時にこなせる
-指定された勤務時間以外の時間に柔軟に対応できる
-基本的なパソコンスキル(Microsoftワード、エクセル、パワーポイント)

-Minimum of 1-2 years working experience in similar position in Travel Industry
-Fluent in written and spoken English and Japanese
-Management training or experience in managing team is desirable
-Well-developed problem-solving skill
-Customer centric with commitment to high standards of service delivery
-Solid collaboration and communication skill (verbal and written)
-High attention to details & strong time/priority management skills
-Strong interpersonal and presentation skills across culture
-Able to work independently or in a team environment
-Flexible and able to work odd hours, with uncertainties/changing priorities and under pressure
-Willing to travel on business when required
-Personally aligned with Buffalo Tours Values
-Proficient with Microsoft Office applications

※外国人の方は、日本で就業することのできる有効な資格をお持ちの方のみ
※Only people who have legitimate work visa can apply for the position.

募集要項

概要 [経験者]訪日旅行手配チームリーダー
業種 旅行
職種 オペレーション
勤務地 東京都
千代田区神田美倉町
勤務時間 09:00〜17:30
休日 土日祝日
給与 月給300,000円~400,000円+インセンティブ(個人の業績により判断)*経験・能力により応相談
試用期間 3か月
条件
正社員 / 外国人歓迎 / 経験者優遇 / 英語を活かす
待遇詳細 通勤交通費支給
社会保険完備
賞与(業績による)
有給休暇等、社内規定に準ずる
コメント 業績拡大につきチームが再編成されたため、現在オペレーションチームのリーダーとしてチームを指揮していただける方を募集しています。
業務内容は、個人、グループ旅行の手配、企画の提案 、カスタマーサポート、チームの管理と多岐に渡ります。海外エージェントや他国にあるオフィスのスタッフと直接メールや電話のやり取りをする為、英語の使用頻度はかなり高く社内の公用語は英語です。
国際的な環境で語学を活かして働きたい方、旅行業での経験を活かして働きたい方、外資系企業やインバウンド業務に興味のある方大歓迎です。

Buffalo Tours is expanding, and we are opening a position of Operations Team Leader for our office in Tokyo.
Lead the Operations Team towards excellence and customer service. Create, develop and implement processes following BT standards to increase efficiency, and assign work to Operations Executives. Book and operate tours with accuracy within budget and profit secured.

Perfect drive of English and Japanese language are required, and candidate must be customer focused, detail oriented and able to work at fast pace under pressure. Only candidates with significant experience in operations or reservations in inbound tourism will be contacted.
必要応募書類
履歴書(応募前にアップロード必須)
職務経歴書(応募前にアップロード必須)

採用企業情報

企業名 株式会社バッファローツアーズジャパン
住所 〒 101 - 0038 千代田区神田美倉町7-1 Daiwa神田美倉町ビル7階
業種 旅行
事業内容 バッファローツアーズは1994年にベトナムで設立され、現在では世界でセールスオフィスを含め11ヶ国で1,200名を超えるスタッフが働いています。バッファローツアーズジャパンは2014年に事業を開始し、主に豪・欧米の訪日旅行のお客様のホテルやツアーなどの手配しています。

Buffalo Tours is a leading inbound tour operator and destination management company in Asia, hosting hundreds of thousands of journeys annually. We operate in 11 destinations throughout Asia including Vietnam, Cambodia, Laos, Thailand, Myanmar, China, Hong Kong, Indonesia, Singapore, Malaysia and Japan – with sales offices in the United Kingdom, the United States, Australia and Russia. Buffalo Tours embraces its origins in Asia, leveraging this background to connect travellers with people and cultures in a way that only locals can. Using our knowledge of Asia, and our expertise, we thrive at creating unforgettable experiences unique to every guest.

当企業のその他求人情報

No.2484 接客・販売
【Reservations Executive】語学を活かして働く!訪日旅行の予約担当スタッフ募集