マーケティングマネージャー(CRM、販促)
株式会社Trip.com International Travel Japan
仕事内容
• Formulate a comprehensive campaign strategy to increase revenue through user engagement for Trip.com’s Japanese language site and have full ownership of channels such as eDM & APP Push.
• Own the campaign calendar and effectively communicate campaign plan with relevant stakeholders (hotel & flight sourcing teams, designer, back-end operations staff, customer service) and must play a leading role when negotiating with the sourcing teams to obtain the best content for Japanese users.
• Be in charge of campaign ideation and content planning based on the understanding of user demand, market trend and seasonality.
• Develop segmentation strategy for customer communications to increase customer loyalty and engagement, subsequently to maximize revenue and maintain acceptable level of user retention.
• Work with local designer to create and optimize campaign landing page and banners to maximize conversion rate through A/B testing.
• Participate in various cross-functional team meetings to provide CRM expertise and share key findings from major campaigns, insights, recommendations (best practice).
求める人材
• Minimum 5 years of experience in campaign planning and effective communication with consumers (eDM/APP push) backed by proven results; familiarity with CRM tools (such as Salesforce).
• Analytically minded, detail oriented and have a strong problem-solving skill; have prior experience with data analytics tool (Tableau, Google Analytics).
• Ability to influence and build relationships across departments and regions.
• A creative thinker and an effective communicator with excellent presentation skills.
• Experience working for an ecommerce company that generates revenue from individual customers; previous experience working for an OTA is a plus.
• Fluent Japanese & excellent written and oral English language skills.
語学を活かす特集
募集要項
概要 | 英語を活かすTrip.comのマーケティングマネージャー(Marketing Manager) |
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業種 | 旅行 |
職種 | 調査・マーケティング |
勤務地 | 東京都 千代田区大手町2丁目6-2日本ビル9階 |
勤務時間 | 9:30~18:30(実働8時間) ※残業は月平均30時間程度です。 |
休日 | 完全週休2日制(土・日・祝) ・夏季休暇(1~3日) ・年末年始休暇(7日) ・有給休暇 ・慶弔休暇 |
給与 | 年俸制:700万円~900万円 |
試用期間 | 6ヵ月 |
条件 |
正社員
/ 外国人活躍中
/ 経験者優遇
/ 英語を活かす
/ Web面接可
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待遇・福利厚生 | ・昇給年1回(1月) ・賞与年1回 ・交通費(上限月3万円) ・社会保険完備(雇用・労災・健康・厚生年金) ・社員旅行 ・海外研修制度 ・私服可 ・忘年会、運動会、クリスマス会など各種パーティー開催 |
コメント | <選考の流れ> 書類選考(HR面談あり)→ 一次面接 → 二次面接 → 最終面接 → 内定 |
必要応募書類 | 履歴書(応募前にアップロード必須) 職務経歴書(応募前にアップロード必須) |
採用企業情報
企業名 | 株式会社Trip.com International Travel Japan |
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住所 | 〒 100 - 0004 東京都千代田区大手町2-6-2 日本ビル9F |
業種 | 旅行 |
事業内容 | ■インターネットやモバイルアプリを通じた各種旅行サービスの提供。■世界最大規模のオンライン・トラベル・エージェンシー(Online Travel Agency, OTA)として、中国・上海を本拠地とし、2003年にはアメリカ・NASDAQ上場も果たす。CTRIPのホテル事業部として、日本で法人を設立しサービスを展開。※現在、訪日観光客の約4分の1は中国からの観光客。その半数がCTRIPの利用者。 |