求人No.4277
旅行正社員
情報更新日: 2022年06月13日
掲載終了予定日: 2022年07月12日

マーケティングマネージャー(CRM、販促)

株式会社Trip.com International Travel Japan

新着求人やイベントの情報を
メールでお届け

1分で会員登録(無料)

会員ログイン


ID/PASSをお忘れの方

仕事内容

• Formulate a comprehensive campaign strategy to increase revenue through user engagement for Trip.com’s Japanese language site and have full ownership of channels such as eDM & APP Push.

• Own the campaign calendar and effectively communicate campaign plan with relevant stakeholders (hotel & flight sourcing teams, designer, back-end operations staff, customer service) and must play a leading role when negotiating with the sourcing teams to obtain the best content for Japanese users.

• Be in charge of campaign ideation and content planning based on the understanding of user demand, market trend and seasonality.

• Develop segmentation strategy for customer communications to increase customer loyalty and engagement, subsequently to maximize revenue and maintain acceptable level of user retention.

• Work with local designer to create and optimize campaign landing page and banners to maximize conversion rate through A/B testing.

• Participate in various cross-functional team meetings to provide CRM expertise and share key findings from major campaigns, insights, recommendations (best practice).

求める人材

• Minimum 5 years of experience in campaign planning and effective communication with consumers (eDM/APP push) backed by proven results; familiarity with CRM tools (such as Salesforce).

• Analytically minded, detail oriented and have a strong problem-solving skill; have prior experience with data analytics tool (Tableau, Google Analytics).

• Ability to influence and build relationships across departments and regions.

• A creative thinker and an effective communicator with excellent presentation skills.

• Experience working for an ecommerce company that generates revenue from individual customers; previous experience working for an OTA is a plus.

• Fluent Japanese & excellent written and oral English language skills.


語学を活かす特集

募集要項

概要 英語を活かすTrip.comのマーケティングマネージャー(Marketing Manager)
業種 旅行
職種 調査・マーケティング
勤務地 東京都
千代田区大手町2丁目6-2日本ビル9階
勤務時間 9:30~18:30(実働8時間)
※残業は月平均30時間程度です。
休日 完全週休2日制(土・日・祝)

・夏季休暇(1~3日)
・年末年始休暇(7日)
・有給休暇 
・慶弔休暇
給与 年俸制:700万円~900万円
試用期間 6ヵ月
条件
正社員 / 外国人活躍中 / 経験者優遇 / 英語を活かす / Web面接可
待遇・福利厚生 ・昇給年1回(1月)
・賞与年1回
・交通費(上限月3万円)
・社会保険完備(雇用・労災・健康・厚生年金)
・社員旅行
・海外研修制度
・私服可
・忘年会、運動会、クリスマス会など各種パーティー開催
コメント <選考の流れ>
書類選考(HR面談あり)→ 一次面接 → 二次面接 → 最終面接 → 内定
必要応募書類
履歴書(応募前にアップロード必須)
職務経歴書(応募前にアップロード必須)

採用企業情報

企業名 株式会社Trip.com International Travel Japan
住所 〒 100 - 0004 東京都千代田区大手町2-6-2 日本ビル9F
業種 旅行
事業内容 ■インターネットやモバイルアプリを通じた各種旅行サービスの提供。■世界最大規模のオンライン・トラベル・エージェンシー(Online Travel Agency, OTA)として、中国・上海を本拠地とし、2003年にはアメリカ・NASDAQ上場も果たす。CTRIPのホテル事業部として、日本で法人を設立しサービスを展開。※現在、訪日観光客の約4分の1は中国からの観光客。その半数がCTRIPの利用者。

当企業のその他求人情報

他の求人情報はありません。